Lloret de Mar, de moeite waard

Welkom op het blog van Summer in Lloret de Mar. Lloret de Mar is met een rijke historie, prachtige stranden, vele winkels en bezienswaardigheden zeker de moeite waard ondanks het negatieve effect van de vele jongeren. Als je de grote hordes met jongeren wilt omzeilen is het verstandig in het vroege voorseizoen of late naseizoen een vakantie Lloret de Mar te plannen. Je kunt er lekker eten, genieten van het prachtige weer en mooie bezienswaardigheden bezoeken zoals de Iglesia Parroquial.

Dit blog is nog in ontwikkeling, en er zal steeds meer op komen te staan. Ook komen er op dit blog ook allerlei tips te staan, over Lloret de Mar en omgeving. Heb je nog tips, vragen of opmerkingen dan mag je me ook een email sturen, die kun je vinden onder de knop Contact in het linkermenu.

De foto's met een zonnetje erop zijn mijn eigendom en mag zonder mijn toestemming niet worden gebruikt. My work is not Public Domain and should NOT be taken from this site. Photograpics Copyright Summer ©

Ik wens je veel leesplezier!

Groetjes, Summer.

zondag 17 januari 2010

Tostadas con Jamón Serrano


Afgelopen week in een eettentje hier in Spanje, op advies van onze vriend Peter,een soort van Spaanse lunch gegeten.Tostadas con Jamón Serrano heet het. Je krijgt op je bord een grote plak geroosterd brood, en daarnaast heerlijke vers gesneden plakjes Serrano ham. Dan krijg je er een schaaltje bij met tomaat en knoflookteentjes. In de eerste instantie leek het me niks en zag het er saai uit.
Maar mensen wat vond ik dat lekker zeg! Jammie!!

Hoe maak je het?
Je snijd een stukje overdwars van de knoflook door, en dan wrijf je met die knoflookteen, waar je hem hebt door gesneden, over je geroosterde brood heen.
Hoe langer je eroverheen wrijft, des te sterker de smaak.
Als je dat hebt gedaan dan snijd je de tomaat door de helft, en wrijft & knijpt met die tomaat weer over je geroosterde brood heen.
Zodat je brood er wat roodachtig van de tomaat uitziet.
Dan doe je er wat zout en zwart gemalen peper op en tot slot besprekel je naar behoefde goede olijfolie op je brood.
En klaar is Klara!!! Eet smakelijk!
Je neem een hapje van je brood en tegelijkertijd neem je een stukje heerlijk Serrano erbij.
Ik at mijn vingers erbij op!!
In al die jaren dat ik in Spanje kom, had ik er nog nooit van gehoord!
Dit kan je natuurlijk ook als een hapje geven, op een verjaardag of gewoon bij de borrel als tapas!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten